Donnerstag, 2. September 2010

Orbito

Hi everyone!!
Long time no post!
I had someting in my mind a long time now. I would love to create a small nice game. Sort of jump and run.
Unfortunately I am no developer, so the only way I can do this is the Blender Game Engine.
I've already played alot with it, and the logic brick system is great! I think this will be a project I will work on in my spare time. I am very motivated, I hope this will stay this way. So, here is a Charakter I've modeled.
The complete model has about 2600 faces. All Shader you see in the image are working in realtime. So you can expect this to look the same in the bge. Orbito has 4 textures(1024x1024) at the moment. Normalmap, diffusmap, specularmap and aao map.

I hope you like him. Next step will be the rigging.

2 Kommentare:

  1. Wie nimmt er den Helm ab? :)
    Nein, im Ernst: Sehr schöner Character, sehr originell! Ich mag die Proportionen, die Hautfarbe und seinen Gesichtsausdruck :) Hast du schon Ideen für Environments? Finde es super, daß du ein Game auf die Beine stellen willst - bin schon sehr gespannt! Halte uns auf dem Laufenden :)
    PS: Was genau ist eine aao-map? Ambient Occlusion?

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  2. Danke Bernd,
    ja mit aao meine ich Ambient Occlusion. habs falsch abgeleitet.. war irgendwie bei approximate ambient occulsion. AO wäre da richtiger :D

    Und jap. werd versuchen euch auf dem laufenden zu halten ;-)
    Bin im moment richtig motiviert.

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